יום ראשון, 21 בפברואר 2021

ארלו פינץ' בעמק האש - ג'ון אוגוסט


 ארלו פינץ' בעמק האש

מאת ג'ון אוגוסט

הוצאת דני ספרים


"אם אני יכולה לראות אותך, גם הם יכולים. אתה בסכנה. תיזהר, ארלו פינץ'". 
(עמ' 41)

שלום לכולם!

היום אני רוצה להמליץ לכם על סדרת ארלו פינץ'. נכון לרגע כתיבת שורות אלו, יצא רק ספר אחד בסדרה בעברית, אבל אני כבר מחכה לדעת מה קרה בהמשך ההרפתקות של ארלו. אחרי שקראתי אותו עלה בי החשק לצאת למחנה ביער ולגלות את כל הפלאות שקיימים בטבע שלנו תוך שמירה עליו וכבוד בריא כלפיו.

מבנה הספר דומה להרבה ספרים אחרים כמו הארי פוטר, סדרת מגיסטריום (שעליה אני אדבר בפעם אחרת), או כל סדרה בה הגיבור חושב שהוא רגיל לחלוטין ואז מגלה שהוא מישהו מיוחד בעל יכולות יוצאות דופן.

הסיפור כתוב בצורה מעניינת ובשפה קולחת עד שמבלי לשים לב, אתם נשאבים לתוך הסיפור וההרפתקאות שקורות לארלו.

אז בואו נתחיל בקצת רקע; אבא של ארלו ברח מה-FBI (שזה כמו משטרה משודרגת בארצות הברית) לסין ומשאיר מאחור את אשתו ושני ילדיו - ארלו וג'ייסי להתמודד עם הבלגן הגדול שקרה בגללו. אמא של ארלו מאוד מאמינה שיום יבוא והצדק יצ אל האור ואז יגלו שאבא שלו לא היה פושע נמלט. 
לאחר הרבה נדודים, אמא של ארלו מחליטה לקחת אותם לעיירת הולדתה בעומק הרי קולרדו בעיירה בשם "פיין מאונטון" (אם מתרגמים את זה לעברית אז זה הופך להיות "הר האורנים"). לבית ילדותה שאותו היא ירשה מהורייה ובו גר אחיה וייד. בהתחלה הכל נראה לארלו מוזר כי הוא הגיע מעיר גדולה לעיירה קטנה בה אין קליטה של אינטרנט והחשמל עובד כשבא לו. בהתחלה הוא מאוד דאג אם יהיו לו חברים כי בגלל המעברים הרבים בדירות בשנים האחרונות, הוא לא הצליח להכיר חברים אמיתיים. ובאמת ביום הראשון שלו בבית הספר הוא מכיר שני ילדים אינדרה והנרי וו שהופכים להיות החברים הכי טובים שלו. 
הם מזמינים אותו להצטרף לתנועת צופי היער. ארלו לא יודע בהתחלה שום דבר על להיות צופה יער כי לא היה לו טבע בעיר בה הוא גר בעבר, אבל מהר מאוד הוא לומד בעזרת חבריו איך להיות צופה יער טוב. אבל כל הזמן דברים מוזרים מתחילים להתרחש לידו. סוס סיוט מנסה להרוג אותו, ושני אינצים ניסו להוביל אותו למלכודת שבה היה נהרג. לאט לאט ארלו מתחיל לגלות שהעיירה שלו נמצאת ליד "היער הארוך" נקודה בה משיקים שני עולמות - העולם שלנו ועולם קסום אך מסוכן מאוד. וכל עוד נמצאים בקרבתו של היער הארוך, ניתן לזכור אירועים מוזרים ומפגשים עם יצורים קסומים אבל כאשר מתרחקים, היער מוחק את הזיכרון שלו מהמוחות של האנשים ולכן אף אחד לא שמע על היער הארוך מחוץ לאזורים בו בוא עובר. והקרבה מאפשרת לאנשים לבצע כל מיני קסמים כמו הרעמות או הבזקות שהם משמשים לצורך הגנה או קריאה לעזרה. 
ככל הסיפור מתקדם ארלו ממשיך לגלות עוד דברים שמחברים אותו אל היער הארוך ומדוע נגלתה אליו דמותה של נערה בת גילו שמזהירה אות מפני האחרים החיים בממלכה הקסומה.
מה קרה לארלו, ומה הקשר לנערה וכל ההרפתקאות שהוא נקלע אליהן עם חבריו לגדוד, תוכלו לקרוא בספר המצוין הזה. ואני אסיים בציטוט של שבועת הצופה.

"כן, אמיץ, טוב לב ונאמן - 
נוצר את החדש, מכבד את הישן - 
אני מגן על חלשים,
שומר על חיות הבר,
מסמן את השבילים,
הולך בדרך הישר.
רוחות היער, שמעו אותי.
אני צופה היער, וזוהי שבועתי."

הספר מתאים לילדים בגילם וילדים בנפשם.

נתראה בפוסט הבא!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

  סקאנדר וגנב חד-הקרן מאת: א"פ סטידמן הוצאת כנרת זמורה ביתן שלום חברים! נכון שלפעמים אנחנו נתקלים בספר שפשוט אנחנו יודעים שהוא הולך להי...