יום חמישי, 6 בינואר 2022

כנפי האש - טוי ט' סת'רלנד


סדרת כנפי האש
מאת טוי ט' סת'רלנד
הוצאת כנרת זמורה ביתן


שלום חברים!!!!
אני רוצה להציג לכם סדרה חדשה ומתוקה שמיועדת לילדים ולילדים ברוחם; סדרת "כנפי האש".
יש פה את כל החלקים שאמורים להיות בספר פנטזיה / הרפתקה. יש חבורת גיבורים שיש סביבם נבואה שמטרתה להציל את כל גזע הדרקונים. הגיבורים שלנו נתקלים בקשיים שונים ומשונים, חווים בגידה מצד הקרובים אליהם, נופלים בשבי ועוד. והכל מובא בשפה קלילה ומושכת. 
מבחינתי, הסדרה מתאימה למי שנמצא בצעדיו הראשונים בעולמות הפנטזיה, אבל גם קוראים ותיקים ימצאו בו חן וקסם רב שמובע בתמימות. 
הספר הראשון בסדרה - שליחי הנבואה מספר על חבורה של חמישה דרקונים ילדים שסביבם יש נבואה האומרת שהם יובילו לאיחוד כל שבטי הדרקונים ולהפסקת המלחמות בניהם. בגלל שיש מתנגדים מצד השליטים השונים לנבואה, שומרי הנבואה נאלצים להסתיר את הילדים במערה שם הם נולדו, גדלו והתאמנו על מנת שיכולו להגשים את הנבואה. אבל הילדים הללו מאכזבים את המאמנים שלהם בכך שהם לא מראים את הכישרון המצופה מהם. אבל אז קורה הנורא מכל מבחינת המאמנים, המחבוא שלהם מתגלה על ידי המתנגדים והילדים נאלצים לצאת בפעם הראשונה אל העולם הגול ללא מדריך ותומך והם נאלצים לפלס את דרכם ללא סיוע ברוב המקרים. דבר המוביל אותם לשלל סכנות בתחילה עד שהם לומדים כיצד להסוות את עצמם מגילוי. 
הספר הראשון עוסק בעצם בהתמודדות הראשונה שלהם מול העולם הגדול והלא פשוט בו הם חיים. 
בסדרה קיימים 8 ספרים, אבל רק שני הראשונים תורגמו נכון לרגע זה.
בכל מקרה, אני חושבת שזו סדרה ששווה לעקוב אחריה כי כמו שאמרתי היא סידרה מאוד מתוקה, למרות הסכנות הרבות שנחשפים אליה הדרקונים הצעירים שלנו, יש בה המון תמימות, חן וקסם שמדבר אל ליבם של כל אלו שעדיין זוכרים מה זה להיות ילד שיוצא לראשונה לעולם לבד ונאלץ להתמודד עם קשיים שונים ללא סיוע. ולכן ילדים הקוראים את הספרים הללו מאוד מתחברים אליה. אני כל הזמן מקבלת פניות מילדים לגבי שאר ספרי הסדרה... מקווה שבקרוב יתרגמו את שאר הסדרה כי הם מצויינים!

נתראה בבלוג הבא, ואתם מוזמנים לכתוב מה דעתכם על הסדרה אם כבר קראתם אותה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

  סקאנדר וגנב חד-הקרן מאת: א"פ סטידמן הוצאת כנרת זמורה ביתן שלום חברים! נכון שלפעמים אנחנו נתקלים בספר שפשוט אנחנו יודעים שהוא הולך להי...