יום שלישי, 12 באפריל 2022

אבק כוכבים - ניל גיימן

 


אבק כוכבים
מאת ניל גיימן
הוצאת אופוס


שלום לכולם, 

אני לא יודעת מה אתכם, אבל אני ממש אוהבת סיפורי אגדה, גם אם הם לא מוכרים או ממוצאים. הבסיס הוא אותו בסיס - בחור פוגש בחורה, מתאהב בה, יוצא לבצע מעשה גבורה ועובר שלל הרפתקאות שונות ומשונות עד שהוא מצליח בדקה האחרונה, להציל את הבחורה וביחד הם חיים באושר ועושר עד עצם היום הזה.
הסיפור שלנו מתרחש בסוף המאה ה-19 בכפר מנומנם באנגליה הכפרית. לכפר קוראים חומה - שם מאוד מקורי, והוא קרוי על שם החומה שקיימת כבר דורות רבים באחו שליד הכפר. בחומה עצמה יש חור שעליו שומר מישהו במהלך היום והלילה כל הזמן למעט אחת ל-9 שנים, בהן מתקיים יריד מיוחד עם אנשים שבאים מהצד השני של החומה, ואז השומרים מאפשרים מעבר אל מעבר החומה. 
טריסטון הוא בחור צעיר וחסר מזל הגר עם אביו בכפר חומה ומאוהב מנערה הכי יפה בכפר. כמובן שאין לו סיכוי איתה, אבל ערב אחד הוא מצליח לשכנע אותה לצאת איתו לפיקניק (היא כנראה הייתה משועממת), ובמהלך הפיקניק הם רואים כוכב נופל, והנערה אומרת לו שאם הוא יביא לה את הכוכב, היא תתחתן איתו. וכך יוצא טריסטון להרפתקת חייו מעבר לחומה. הוא פוגש מכשפות, נסיכים במרדף אחר ירושה, שודדי ברקים ועוד שלל דמויות שונות ומשונות. וכמובן, לא לשכוח את הכוכב, שהיה המטרה הראשית שלו כשיצא להרפתקה הזו, והכוכב, הוא לא בדיוק מה שהוא חושב...
בסוף טריסטון יצטרך לבחור היכן הוא רוצה לחיות, בכפר חומה - חיים רגילים לחלוטין או מעבר לחומה, בעולם קסום, שם יכולים להיות לו חיים מיוחדים מאוד. 
מה אתם הייתם בוחרים?
אני מאוד אוהבת את הסיפור הזה, ומידי פעם אני חוזרת אליו לקריאה נוספת. הכתיבה של גיימן היא מופלאה לדעתי, הוא מצליח להעביר את התחושה של האווירה והמחשבות של הדמויות השונות בצורה כל כך מוחשית, שתמיד זה מרגיש לי שאני נמצאת ממש איתם שם באמצע הרפתקה מדהימה ומשונה כלשהיא. בקיצור לגמרי שווה קריאה, גם אם זה לא בדיוק סגנון הקריאה הרגיל שלכם. 
הספר מתאים לנוער ומעלה.
נתראה בפוסט הבא!



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

  סקאנדר וגנב חד-הקרן מאת: א"פ סטידמן הוצאת כנרת זמורה ביתן שלום חברים! נכון שלפעמים אנחנו נתקלים בספר שפשוט אנחנו יודעים שהוא הולך להי...