יום שלישי, 7 ביולי 2020

הארי פוטר


"הארי פוטר ואבן החכמים" מאת ג'.ק. רולינג
הוצאת משכל
מס' עמודים: 316

 
אני זוכרת את הפעם הראשונה שנתקלתי בהארי פוטר. ג' .ק. רולינג, הייתה אז סופרת חדשה ולא  ידועה. נתקלתי בו במדף בספרייה, הוא נראה מסקרן, משהו מהסוג שאני אקרא בו, קראתי את התקציר, ומיד נתפסתי. באותו היום, הספר חזר איתי הביתה, ונקרא עוד באותו היום.
העלילה פשוט סחפה אותי, וזה דבר לא כל כך צפוי כי עד אותו שלב קראתי בעיקר פנטזיה טהורה שמתרחשת בעולמות דמיוניים, זה היה חידוש בשבילי שלא נתקלתי בו מאז שקראתי את סדרת נרניה (עליה אני אדבר בפוסט אחר).
גיבור הסיפור הוא ילד יתום שגר אצל דודים שלו שהם לא ממש נחמדים. יש לו בן דוד אחד והדודים שלו מתייחסים אל בנם כמו למלך. ואילו להארי, הם מתייחסים כאל מטרד. הוא גר בחדרון קטנטן מתחת למדרגות ואוכל שאריות אוכל ומקבל רק את הבגדים המשומשים של בן דוד שלו אחרי שנמאס לו מהם.
יום אחד, הוא מקבל מכתב מסתורי המזמין אותו ללמוד בבית הספר הפרטי והמיוחד הוגוורטס, ששם מלמדים ילדים להיות קוסמים. כאשר הוא מראה את זה  לדודים שלו, הם שורפים את ההזמנה באש. אבל למחרת שוב מופיעה ההזמנה המסתורית שוב. הארי מגלה בעקבות ההזמנה עולם חדש שבו הוריו המתים הם גיבורים והוא מפורסם בתור הילד שניצל. הארי לא מבין ממה הוא ניצל ולמה הוריו מתו אבל הוא מתרגש מאוד לעבור לבית הספר החדש שלו. כאשר הוא מגיע לבית הספר הוא מכיר חברים (שלא היו לו עד אז), שהופכים להיות חברי אמת. וביחד הם יוצאים להציל את עולם הקוסמים ואת עולם בני האדם (שנקראים אצל הקוסמים כ-מוגלוגים) מידיו של קוסם רשע שכולם חשבו שהוא מת לפני 12 שנים כשהארי היה תינוק.
אם אתם רוצים לדעת למה הארי וחבריו יוצאים להציל את העולם, האם הם הצליחו, מי זה הקוסם הרשע ולמה הוא רודף אחרי הארי? אתם מוזמנים להרים את הספר הראשון בסדר, "הארי פוטר ואבן החכמים" ולהתמכר.

הסדרה מתאימה לכל הגילאים.
תהנו,
שמרית.

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

  סקאנדר וגנב חד-הקרן מאת: א"פ סטידמן הוצאת כנרת זמורה ביתן שלום חברים! נכון שלפעמים אנחנו נתקלים בספר שפשוט אנחנו יודעים שהוא הולך להי...