יום שלישי, 7 ביולי 2020

מילון מונחים

שלום לכולם,

בפוסטים שאני מפרסמת, מידי פעם יופיעו מונחים כמו פנטזיה מלאה, חצי פנטזיה, מדע בדיוני. אז אם אתם לא יודעים מה ההבדל בניהם, אז בשביל זה אני כותבת את מילון המונחים הזה. מידי פעם אני אעדכן אותו כאשר יצוץ מונח חדש שעוד לא הסברתי אותו.

אז בואו נתחיל:

1. פנטזיה מלאה - סיפור המתרחש בעולם דמיוני לחלוטין ללא קשר לעולם שלנו. בעולמות הללו יהיו להם היסטוריות משלהם, אגדות משלהם וגם אלים ודתות משלהם העולם יהיה דומה יתר לתקופת ימי הביניים, אין טכנולוגיות חדשות, יהיו קוסמים, דרקונים, גזעים אגדתיים כמו אלפים, גמדים וגובלינים. דוגמא לכך היא סדרות רומח הדרקון.

2. חצי פנטזיה  - סיפור המתרחש בעולם שלנו וגם בעולם פנטזיה. הכוונה היא לסיפור שלרוב מתרחש בו זמנית בעולם המוכר לנו ואז או שהוא עובר לעולם אחר או שהוא מתרחש בעולם שלנו מבלי ששאר האנשים "הרגילים" שאינם דמויות עיקריות או משניות בסיפור לא מבחינים בו. לרוב מדובר בעולם המתקיימים בהווה שלנו כלומר יהיו מכוניות, אינטרנט וכו' (תלוי באיזה שנה נכתב הספר) ובמקביל, בעולם הדמיוני יתקיים לפי התנאים של עולם פנטזיה (עולם שאינו משתמש טכנולוגיה אלא שם דגש על קסם). יש דוגמאות רבות לכך כגון סדרות פרסי ג'קסון, ספרי הארי פוטר ועוד רבות וטובות.

3. מדע בדיוני  - עולם עתידני בו יש חלליות, כוכבי לכת חדשים, התקדמויות טכנולוגיות וחייזרים. 

תקווה שזה עוזר
שמרית

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

  סקאנדר וגנב חד-הקרן מאת: א"פ סטידמן הוצאת כנרת זמורה ביתן שלום חברים! נכון שלפעמים אנחנו נתקלים בספר שפשוט אנחנו יודעים שהוא הולך להי...