יום ראשון, 6 בספטמבר 2020

ילדי דם ועצם - טומי אדיימי

ילדי דם ועצם

ילדי דם ועצם
מאת: טומי אדיימי
הוצאת כנרת זמורה-דביר



היי לכולם!

לאחרונה יצאו כמה ספרים ממש טובים וזה אחד מהם. אני חושבת שזה הספר הראשון שנכתב על אפריקאים ומערב בסיפור עצמו את הפולקלור הייחודי של התרבות האפריקאית. זה עוזר שהמחברת היא ניגרית אמריקאית שהיגרה לארצות הברית כשהייתה מספיק מבוגרת כדי לזכור את האגדות והסיפורים המסורתיים שסופרו לה בניגריה. 

מאז שיצאו הספרים של ריק ריירדן על מיתולוגיות שונות, הבנתי כמה קטן הידע הכללי שלי על התרבויות העתיקות הללו ולכן, כאשר הופיע ספר שמנגיש לציבור הרחב את התרבות הניגרית והפולקלור שלה בצורה כל כך מעניינת ובשפה עשירה וקולחת, שמחתי מאוד כי אני בכלל לא מכירה את התרבות האפריקאית. 

אני חושבת שהספר הזה גם יוצר הזדמנות ייחודית לקירוב ושינוי התפיסה של תרבות המערב את התרבות האפריקאית, כך שיבינו שלא מדובר בתרבות נחותה מהם אלא תרבות שונה ומעניינת לא פחות משלהם.

סיפור המסגרת של הספר הזה עוסק בנושא שכולנו יכולים להזדהות איתו ברמה כזו או אחרת והיא של דיכוי עם המשולב ברדיפת בני מיעוטים. (לי זה הזכיר את מלחמת העולם השנייה והרדיפה של הנאצים את כל מי שהם תפסו כשונה מהם ומתנגד למשטר). גיבורת הסיפור היא נערה צעירה בשם זיילי השייכת לאחד משבטי המאג'ים (עשרה שבטים שיש להם יכולות להתחבר לקסם של אמא אדמה), כשהייתה צעירה היא ראתה את אמה נרצחת בגלל שהייתה בעלת כוחות קסם. באותו לילה שבו נרצחה אמה ועוד רבים נוספים משבטי המאג'ים, נעלמה גם המאג'יה מאורישה - הרץ בה הם חיים. וזה הוביל לתחילת דיכוי שבטי המאג'ים והרדיפה אחריהם בכל אשר ילכו. 

כאשר התבגרה זיילי היא החלה סייעה לאביה החולה ולאחיה הגדול להתפרנס מדייג, אך מיסי המלך הכבידו עליהם מאוד. ולכן, כאשר הם הצליחו לדוג דג מיוחד ונדיר, היא נשלחה למכור את הדג לאנשי האצולה החיים בעיר הבירה כדי שיוכלו לשלם את המיסים הכבדים. שם היא מסייעת לנערה שנמלטת מהצבא, מעשה שמוביל אותה למסע רווי סכנות כי הנערה שנמלטה היא בתו של המלך המתנגדת למעשיו. ביחד עם אחיה ובהמת הרכיבה הנאמנה שלה, הם יוצאים למסע מסוכן שבמהלכו רודפים אחריהם צבא המלך, להחזרת המאג'יה לאורישה, אחרת כל שבטי המאג'ים יוכחדו!

זה הספר הראשון בסדרה שלדעתי תהפוך לאחת האהובות והמוצלחות בעשור הקרוב.

הסדרה מתאימה לבני נעורים ומעלה

אתם מוזמנים להגיב על הפוסט ולרשום את ההתרשמות שלכם מהספר כאן.

מקווה שתהנו ממנו כמוני, נתראה בפוסט הבא,

שמרית

2 תגובות:

  1. גם אני התחברתי ואהבתי את הספר, כתוב בצורה קולחת ומעניין.
    תודה על הביקורת.

    השבמחק

  סקאנדר וגנב חד-הקרן מאת: א"פ סטידמן הוצאת כנרת זמורה ביתן שלום חברים! נכון שלפעמים אנחנו נתקלים בספר שפשוט אנחנו יודעים שהוא הולך להי...