יום רביעי, 30 בספטמבר 2020

נוורמור ומבחן הפלאות של מוריגן קרואו - ג'סיקה טאונסנד

נוורמור - מבחני הפלאות של מוריגן קרואו

נוורמור ומבחן הפלאות של מוריגן קרואו
מאת: ג'סיקה טאונסנד
הוצאת כנרת זמורה-ביתן דביר


אם הייתם יודעים מתי בדיוק אתם אמורים למות, מה הייתם עושים עם החיים שלכם? 

אני לא יודעת מה הייתי עושה, אולי הייתי מתעלמת מזה או אולי מנסה לחיות את החיים במלואם. (אני חושבת שעדיף לחיות את החיים במלואם בכל מקרה כי אף פעם אי אפשר לדעת מתי באמת נמות.) אני תוהה גם מה עדיף יותר לדעת מתי אני אמות או לחיות מבלי לדעת מתי זה יקרה. מה אתם חושבים?

אז הספר הזה מספר על ילדה מקוללת, שידעה מהיום הראשון שהיא תמות בגיל 11. מה כבר אפשר להספיק עד גיל 11??? הרי צריך להקשיב להורים ולעשות מה שהם אומרים לנו לעשות בלי יותר מידי עניינים. מוריגן היא הבת של המושל, והיא חייה לה באחוזה מרשימה. אמא שלה מתה כשהיא הייתה קטנה מאוד ואבא שלה התחתן מאז עם העוזרת האישית שלו. בגלל הקללה, מוריגן כמעט ולא יוצאת מהבית והיא לומדת עם מורים פרטיים. הקללה שלה גורמת לה לצרות רבות, כי כל פעם שיש איזשהו אסון כמו בצורת או מוות, או אפילו משהו יותר פשוט כמו גניבה או שמישהו נפל ונחבל, מאשימים אותה, בייחוד אם היא הסתכלה על אותו אדם או עברה לידו. 

בכל פעם שזה קורה, אבא שלה צריך לשלם פיצויים לאותו אדם. ובואו נודה, זה עולה המון כסף, למרות שהוא המושל. אבא שלה כמעט ולא מתייחס אליה ובכל פעם שמשהו כזה קורה, הוא נוזף בה ומחייב אותה לשלוח מכתב התנצלות לאותו אדם. (אני חושבת שזה ממש לא הוגן, כי היא לא אשמה שהיא נולדה מקוללת, זה כמו להאשים אדם בגלל שהוא נולד עם עיניים כחולות או שער חום, זה לא שהייתה להם ברירה בנושא, אז למה הם צריכים להתנצל???)

שכחתי לספר לכם שבממלכה הזאת, אין קסמים, לפחות עכשיו אין, פעם היו וזה מה שהוביל לקללה של מוריגן. מסתבר שכל כמה שנים מגיה שנה מסוימת וכל הילדים שנולדים באותה שנה בשעה מסוימת, מקוללים ביצירת ביש מזל על כל מי שנמצא סביבם, עד שהם ימותו ביום הולדתם ה-11. 

כמה חודשים לפני שמלאו למוריגן 11, היא הלכה עם אבא שלה ואמה החורגת לטקס בבית הספר המקומי. בטקס הזה ילדים בגילה של מוריגן, מקבלים הזמנה ללמוד בבתי ספר שונים המעידים מה הם יעשו כשהם יהיו גדולים. לא כולם מקבלים הזמנות ומאוד נדיר שמישהו מקבל שתי הזמנות ממקומות שונים. 

מוריגן, בכלל המצבה המקולל, בכלל לא חשבה שהיא תקבל הזמנה, הרי היא אמורה למות בעוד כמה חודשים או אפילו שבועות, מקבלת לתדהמת כולם, לא פחות מ-4 הזמנות שונות!!! אבא שלה כמובן אומר לה שהיא לא יכולה לקבל אותם. והיא מקשיבה לו זורקת את ההזמנות הללו. ולמרות זאת, היא מקבלת הזמנה נוספת אליה לחדר הפרטי שלה בבית שבוע לפני יום הולדתה ה-11. מוריגן מחליטה לקבל את ההזמנה בצחוק, כי היא רצתה להרגיש רק לרגע אחד כמו ילדה רגילה ולא מקוללת. בעקבות כך מגיע אליה הביתה דמות מסתורית שמזמין אותה לבוא איתו על מנת להתחיל את התמחות שלה אצלו. מוריגן אמרה לו שאין טעם כי היא אמורה למות בקרוב, אבל האיש מתעקש ומוריגן מחליטה ללכת איתו. ולתדהמתה הרבה, היא מגלה שיש ארץ שהיא מעולם לא שמעה עליה, ארץ בה הקסמים קיימים וגם יצורים קסומים. מוריגן מוזמנת להצטרף לאגודה המופלאה שחבריה הופכים להיות בעתיד למנהיגים של נוורמור. אגב, אי אפשר להיכנס לנוורמור אם אתה לא תושב הארץ או בעל אישורים מתאימים. היא גם מוסתרת בעזרת קסם מעיניי שאר העולם...

מוריגן צריכה לעבור מבחנים לא פשוטים על מנת להתקבל כחברה באגודה (יש רק מספר מקומות מוגבל) היא יוצרת חברויות לראשונה בחייה, ומעל הכל מרחף מעליה איום הגירוש כי היא נכנסה בצורה לא חוקית אבל כל עוד היא נחשבת למועמדת, היא יכולה להישאר. אבל, אם היא לא תתקבל לאגודה, היא תגורש מנוורמור וברגע שהיא תגורש, הקללה שלה תפעל והיא תמות. אז היא עושה את כל המאמצים להימנע מזה.

אני אישית מאוד אהבתי את הספר כי, בוא נודה הוא, נשמע ממש מגניב. וגם באמת, הוא העלה לי את השאלה מה אני הייתי עושה במקומה של מוריגן אם הייתי יודעת שכל הזמן מרחפת מעלי הקללה הזאת?

נכון לזמן כתיבת שורות אלה, עדיין לא יצא הספר השני בסדרה, ואני כבר ממש סקרנית לדעת מה קרה למוריגן ולחבריה.

מקווה שתאהבו את הספר כמוני, נתראה בפוסט הבא!

שמרית

הספר הזה מתאים לכל הגילאים!



 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

  סקאנדר וגנב חד-הקרן מאת: א"פ סטידמן הוצאת כנרת זמורה ביתן שלום חברים! נכון שלפעמים אנחנו נתקלים בספר שפשוט אנחנו יודעים שהוא הולך להי...