יום רביעי, 30 בספטמבר 2020

הספרים האבודים-מגילת המלכים מאת שרה פרינאס


 

הספרים האבודים: מגילת המלכים
מאת: שרה פרינאס
הוצאת: ספר לכל



כשראיתי את הספר הזה יושב בתמימות על עגלת הספרים החדשים בספרייה, החלטתי באופן אקראי להרים אותו. הדבר הראשון שתפס את העין שלי היה כמובן הכריכה היפהפייה (זה כבר העלה בי עניין ראשוני לראות על מה הספר) אבל הדבר השני שאליו שמי לב זה, שם הספר "הספרים האבודים" בכלל לא שמתי לב לשם בתחתית הכריכה אלא רק לחלק העליון. וזה כבר גירה לי את הדמיון בור ספרנית. מה זה כבר יכול להיות, מה זה ספרים אבודים? אולי זה כמו המגילות האבודות של ים המלח? מפה לשם, קראתי את התקציר וזהו, הספר תפס אותי. 

אז ככה, אלכס הוא נער צעיר שגדל בחברת לוחמים. אבא שלו הוא המפקד הגדול, לא מאמין בספרים אלא בכוחה של החרב. אבל אלכס שלנו מרותק לספרים ובכל פעם שהיה יכול, הוא היה מתגנב לספרייה בבית שלו, מתכרבל על הספה, בוחר ספר כלשהו ושוקע לתוך הסיפור. (הוא הספיק לקרוא את כל הספרים בספרייה שלהם כבר פעמיים). בשאר הזמן, הוא היה מתאמן בחרב לפי דרישתו של אביו. יום אחד, הוא נכנס לספרייה כהרגלו לשבת ולקרוא ולהפתעתו, היה מונח ספר בעל כריכה אדומה שעליו הופיע סימן מוזר. אלכס מעולם לא ראה אותו בספרייה עד אותו היום. בשמחה רבה, הוא לקח את הספר והתחיל לקרוא אותו. הספר היה מרתק בעיניו אבל באיזה שלב, התחילו פתאום המילים לזלוג מתוך הספר אל הידיים של אלכס. אלכס נבהל מאוד וסגר את הספר ורץ לספר לאבא שלו מה קרה. כמובן שאבא שלו לא האמין לו, למרות שעכשיו הופיעו אותיות כמו קעקועים על הידיים שלו, וכאשר הוא הגיע עם אלכס לספרייה, הספר נעלם משם ולא היה ניתן למצוא אותו בשום מקום בספרייה. אביו מאוד כעס עליו, העסיק ספרן מומחה שיפקח על הספרייה ועל אלכס. כאשר אלכס הראה את הקעקועים לספרן וסיפר לו כיצד הוא קיבל אותם הספרן הביט בו בכעס ואסר עליו להיכנס לספרייה. אביו שמע על כך ואמר לאלכס שאין לו טעם בספרים כי הוא יהיה לוחם כמו אביו. אלכס לא הסכים כי הוא ידע שהוא נועד להיות ספרן. לכן החליט אלכס לברוח מהבית והתחיל להתלמד כעוזר ספרן בספרייה מרוחקת מהבית שלו.

אלכס התחיל להתלמד אצל ספרן קשיש בספרייה של רוזנת, הוא הספיק להיות שם רק כארבעה חודשים ובזמן הזה הוא למד לא מעט מהספרן פרנסוורת'. אבל יום אחד, בזמן שביצע מטלה שהורה לו הספרן פרנסוורת' לעשות, הופיעו לפתע הדפים של הספרן (לכל ספרן היו דפים מרחפים שהיו עוזרים לספרן, היו מביאים לו כוס תה, או ספר מסוים. הדפים היו יצורים פשוטים ואי אפשר לתת להם הוראות מסובכות אלא רק הוראות פשוטות אם רצית שהם יבצעו אותן כמו שצריך), וקראו לו לבוא אל הספרן. אז אלכס גילה לתדהמתו שהספרן פרנסוורת' נפטר בזמן שקרא ספר. הדבר המוזר היה שהספר אותו בחר לקרוא היא בנושא של גננות. אלכס ידע שהספרן פרנסוורת' לא היה חובב גננות ולכן תהה למה הוא בחר לקרוא אותו. זה היה הדבר הראשון המוזר שהוא הבחין בו. הדבר השני היה הסמל המוזר שהופיע על הכריכה. אלכס הרים את הספר והתחיל לעיין בו, הוא הרגיש שלמרות שהוא לא רוצה לעיין בו, הוא חייב להפוך דף ולקרוא אותו. ברגע שהוא התחיל לקרוא את הספר החל להתרחש דבר מוזר. הטקסט שהוא קרא עסק בגפנים, ופתאום התחילה לצמוח מתוך הספר גפן אמיתית! וכשהוא הפך דף, התווספה לה עו גפן, יותר גדולה והיא הצמיחה קוצים והתחילה לחפש את אלכס, וניסתה לתפוס אותו. כאשר אלכס הבין שהספר מנסה להרוג אותו, הוא שמט את הספר ורק כאשר הוא הצליח לסגור אותו, הגפנים נעלמו. אלכס הבין שמשהו מוזר מאוד מתרחש בספרייה והוא הלך לידע את הרוזנת. אבל הרוזנת כעסה על אלכס ופיטרה אותו. לפני שהוא הושלך מהטירה, אלכס הצליח למצוא מכתב שנשלח לספרן פרנסוורת' שבו מהודיעו לספרן פרנסוורת' שהספרנית המלכותית מתה והוא מתבקש למלא את מקומו. אלכס מיד כתב מכתב תשובה והודיע שהספרן פרנסוורת' לוקח על עצמו את המשימה. כי הוא החליט לקחת את מקומו על מנת להבין מה קורה לספרים ומה קורה בספריות.

מה קרה לאלכס בספרייה המלכותית, אני לא אגלה לכם, אני רק אומר שזה רק הלך ונעשה יותר ויותר מותח ומסתורי.

לסיכום, אני אישית מאוד נהניתי מהספר למרות שמדובר בספר דיי קצר (207 עמודים). ואני מאוד מקווה שזה ספר ראשון בסדרה כי יש לו פוטנציאל אדיר בתור סדרה. הוא כתוב מצויין, העלילה קולחת בשפה בהירה, הדמויות השונות בספר הצחיקו אותי ואלכס נשמע כמו איזה זקן נרגן משולב עם ילד קטן. כל פעם חיכתה לי הפתעה חדשה ותפנית בעלילה שלא צפיתי אותה. בקיצור כיף אחד גדול.

הספר מתאים לילדים ומעלה, אני חושבת שגם מבוגרים ימצאו אותו מעניין למרות שהדמויות הראשיות הן בגילאים 15-16.

נתראה בפוסט הבא!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

  סקאנדר וגנב חד-הקרן מאת: א"פ סטידמן הוצאת כנרת זמורה ביתן שלום חברים! נכון שלפעמים אנחנו נתקלים בספר שפשוט אנחנו יודעים שהוא הולך להי...