יום ראשון, 6 ביוני 2021

שומרת הערים האבודות - שאנון מסינג'ר


 שומרת הערים האבודות
מאת שאנון מסינג'ר
הוצאת כתר


מידי פעם אני נתקלת בספר שמרתק אותי עד כדי כך, שאני לא מסוגלת להניח אותו עד שאני מסיימת. בחלק מהמקרים, הספרים הללו תופסים אותי בזמן הנכון, בדיוק כשאני במצב רוח לפגוש אותם וחלקם זה לא משנה מתי אני נתקלת בהם, הם פשוט עד כדי כך מצוינים. וזה בעצם המקרה עם הסדרה הזו, לא משנה באיזה מצב רוח אני נמצאת בו, בכל פעם שיוצא ספר חדש בסדרה, אני מיד קוראת אותו ובכל פעם, הוא מרתק אותי מחדש. וזה פשוט מעיד על טיב הכתיבה של הסופרת ועל הנושא שעליו היא בוחרת לכתוב.
בכל מקרה אז ככה, דמיינו שמגיל 5 בגלל תאונה, ידעתם שאתם שונים מכולם כי פתאום אתם מסוגלים לשמוע את המחשבות של כל מי שנמצא לידכם וזה גורם ךכם לחשוב שאתם, בכן, משוגעים... לא נעים, נכון? אפילו הייתי אומרת שזה מאוד, מאוד לא נעים. אז זה מה שקרה לגיבורת הסדרה, סופי פוסטר. היא הייתה בטוחה שהיא משוגעת, ובגלל שכל הזמן היא שמעה את המחשבות של כולם, זה היה עושה לה כאב ראש נוראי, אז היא הלכה לכל מקום עם אוזניות ושמעה מוזיקה בקולי קולות. (המורים שלה לא אהבו את זה בכלל!) וכך זה היה עד שהיא הייתה בת 12. ואז, הכל השתנה.
סופי נתקלה בנער מסתורי שהיא ראתה אותו צופה בה ברחוב בו היא גרה, ואחר כך גם במוזיאון שאליו היא הלכה בטיול כיתתי. אבל מה שגרם לה לשים לב אליו היה, שהיא לא הצליחה לשמוע בכלל את המחשבות שלו וכשהיא ניסתה, היא שמעה שקט מבורך. אבל זה לא היה הדבר היחיד שתפס את תשומת ליבה, אני חושבת שהעובדה שהוא פתאום נעלם מול עיניה היה הדבר היותר מדהים שהיא שמה לב אליו... אבל אז מישהו ניסה פתאום לחטוף אותה ואם הנער המסתורי הזה שכל הזמן נעלם לא היה בא לעזרתה, היא לא ידעה מה היה קורה לה. 
לנער קוראים פיץ, והוא מגלה לה שהסיבה שהיא יכולה לשמוע מחשבות היא בגלל שהיא אלפית ולא אנושית כמו שהיא חשבה עד עכשיו, ושהמשפחה שלה לא היו באמת המשפחה האמתית שלה (למרות שלא היא ולא המשפחה שלה ידעו מזה, הם כולם היו בטוחים שסופי נולדה להם - בכל זאת היו להם תמונות בשביל להוכיח את זה). זה ערער את סופי לגמרי, פתאום היא לא יודעת לאן היא שייכת, מי המשפחה האמתית שלה?
פיץ מגלה לה שהיא שייכת לעולם האלפים ושהיא חייבת לבוא איתו חזרה כי החיים שלה נמצאים בסכנה כאן, בעלום האנושי. (בכל זאת מישהו ניסה לחטוף אותה) וכך סופי מחליטה לעזוב את העולם האנושי שבעולם האלפי ידוע בתור הערים האסורות, וללכת לעולם המסתורי והחדש של האלפים. היא מגלה כל מיני תגליות מרתקות על עצמה ועל העול ם החדש שלה אבל, היא גם מגלה שהיא ילדה מאוד מיוחדת, כי יש לה את היכולת לחסום כל ניסיון מצד האלפים לקרוא את המחשבות שלה, שזו יכולת יוצאת דופן גם בעולמם של האלפים. זוהי תכונה שבדרך כלל יש רק לשומרים של הערים האבודות שתפקידם לשמור את כל הידע של העולם האלפי על מנת שלא ייפול לידי ידיים מסוכנות. אבל זה לא הכל, סופי גם מתחילה לגלות למה כולם מתעניינים בה כל כך, ולמה ניסו לחטוף אותה ועוד יותר, למה היא גדלה כל החיים שלה במחשבה שהיא אנושית.
בכל ספר בסדרה תגלו עוד תככים ומזימות שבמרכז כולם נמצאת סופי (שלא באשמתה או ברצונה) ובכל ספר ייחשף בפניכם ובפני סופי עוד דברים על ההיסטוריה האישית שלה ולמה היא כל כך חשובה.

הספר מתאים לילדים ונוער
 
נתראה בפוסט הבא!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

  סקאנדר וגנב חד-הקרן מאת: א"פ סטידמן הוצאת כנרת זמורה ביתן שלום חברים! נכון שלפעמים אנחנו נתקלים בספר שפשוט אנחנו יודעים שהוא הולך להי...