יום ראשון, 6 ביוני 2021

תולדות הלבנה - סינדר מאת מאריסה מאייר


 תולדות הלבנה - סינדר
מאת מאריסה מאייר
הוצאת כנרת זמורה-ביתן

נכון שכולנו, או לפחות רובנו, מכירים את אגדות הילדים המפורסמות כמו סינדרלה, שלגיה, כיפה אדומה ועוד. ויצאו המוני גרסאות לאגדות הללו גם בצורה של ספרים וגם בקולנוע / טלוויזיה. חלק מהגרסאות היו מאוד מוצלחות וחלקם פחות, תלוי בקורא / צופה. אבל בכל אחת מהגרסאות הללו היו קווים דומים לגבי העלילה עצמה. בין אם מדובר בזמנים מודרניים (עם טלפונים ניידים ומחשבים) או בזמנים עתיקים יותר (עם שמלות נשפים וכרכרות סוסים מפוארות), לא משנה איך זה הוצג, תמיד היה הנסיך / הנער הפופולארי העשיר שמתאהב בנערה המסתורית הענייה והחייה עם אימא החורגת המרשעת ושתי אחיותיה החורגות והאנוכיות. אבל הפעם, מדובר במשהו שונה לחלוטין. כל הסיפור מתרחש בעתיד הרחוק בעולם עתידני בו יש קיסר בסין ויש מושבה בירח שהתנתקה מכדור הארץ והתושבים שחיים בה עברו השבחה גנטית שאפשרה לכולם לפתח יכולת הקסמה והיפנוזה שמאוד מרתיעות את כל שאר תושבי כדור הארץ. 
הסיפור שלנו מתחיל ב-ניו בייג'ין, העיר הקיסרית החדשה של סין, בה גם נמצא הארמון הקיסרי. סינדר היא נערה בת 16, מכונאית מחוננת, שגרה בדירה קטנה עם אימא המאמצת ושתי אחיותיה המאמצות. אביה המאמץ מת מספר חודשים לאחר שאימץ אותה. סינדר איבדה את הוריה בתאונה קשה וגם היא נפגעה קשות וכתוצאה מהתאונה, השתילו בה המון חלקים מכנים כמו עין מכנית ויד ורגל מכנים - כלומר יש לה יכולות מוגברות כי כל החלקים המכנים, הם בעלי יכולת קישור למחשבים ויש להם יכולת של בינה מלאכותית. (זה חשוב להמשך הסיפור) יום אחד, בזמן שהיא יושבת ועובדת בסדנה שלה, מגיע הנסיך הקיסרי עם הרובוטית המקולקלת שלו על מנת שסינדר תתקן אותה, כי המוניטין של סינדר בתור מכונאית מחוננת, הגיע עד לארמון הקיסרי. והוא כמובן מבקש ממנה לתקן את הרובוטית שלו. סינדר כמובן הסכימה לתקן את הרובוטית שלו תמורת תשלום. הנסיך - קאי, הוקסם מסינדר והתחיל להיווצר קשר בניהם. 
אבל, כל זה קורה בצל מחלה מסתורית שפוגעת באנשים והיא חשוכת מרפא. כולם יודעים שהמחלה הזאת הגיעה מתושבי הירח הידועים בתור בני הלבנה, על מנת לכפות על שליטי כדור הארץ הסכם שלום שיאפשר למלכת הלבנה בעצם לשלוט בכדור הארץ. סינדר מאוד אהבה את אחותה הקטנה אבל יום אחד, זמן קצר אחרי שהיא פגשה בנסיך, אחותה נדבקה בנגיף הקטלני הזה ולאחר זמן קצר מתה ממנו, סינדר שנחשפה לנגיף מאחותה, לא חלתה באופן מסתורי, ולכן, כאשר בארמון מגלים זאת, היא מובאת לשם על מנת לגלות מדוע יש לה חסינות מהנגיף. בזמן שאחותה חלתה בנגיף, גם הקיסר נדבק בו. לכן החל מרוץ למציאת התרופה על מנת להציל את חייו. הרופא הקיסרי, מאמין שסינדר היא התשובה. אבל העלילה מסתבכת כאשר נחשפים לאט לאט ההיסטוריה האישית של סינדר ומדוע היא חסינה לנגיף. 
למה סינדר חסינה לנגיף, מי עוזר לה, למה מלכת הלבנה רוצה להרוג אותה ואיך הנסיך קאי משתלב בכל הסיפור הזה אפשר למצוא בין דפי הסדרה המצוינת הזאת. חשוב לציין שעד זמן כתיבת הפוסט, יצאו בסדרה רק 3 ספרים וכל אחד מהספרים נכתב בהשראת אגדת ילדים אחרת אבל יחד עם זאת, הם מתאחדים ביחד לסיפור שלם אחד.

הסדרה מתאימה לנוער ומעלה.

נתראה בפוסט הבא!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

  סקאנדר וגנב חד-הקרן מאת: א"פ סטידמן הוצאת כנרת זמורה ביתן שלום חברים! נכון שלפעמים אנחנו נתקלים בספר שפשוט אנחנו יודעים שהוא הולך להי...