יום ראשון, 1 בינואר 2023

בת המעמקים - ריק ריירדן


 בת המעמקים
מאת ריק ריירדן
הוצאת כנרת זמורה ביתן


שלום חברים, 
המון זמן לא כתבתי בבלוג וממש התגעגעתי. אז אחרי כל הטירוף של חגי תשרי, ועכשיו טירוף החנוכה על כל המשמעות שלו, חשבתי שבאמת הגיע הזמן לכתוב המלצה חדשה.
אז אם עוד לא ידעתם, אני מאוד מחבבת את הכתיבה של ריק ריירדן. הוא הופך סיפורי מיתולוגיות של עמים שונים להרפתקאות מופלאות ומרתקות. אז הפעם, במקום לקחת מיתולוגיה, הוא החליט לקחת ספר קלאסי של סופר קלאסי ולהפוך אותו למודרני.
אני מתכוונת לסופר המופלא ז'ול וורן. ולמי שלא מכיר אותו אני רק אומר שהוא חי לפני כ-150 שנה. והרבה מהספרים שלו נחשבו לדמיוניים. והחברה לעגה לו על הספרים. אבל, כמעט כל אחד מספריו התגשמו. ואני מתכוונת לספרים כמו "מסביב לעולם ב-80 יום" היום אנחנו מקיפים את העולם בטיסה של כמה ימים או בפחות אם אנחנו במעבורת חלל. או "הרפתקה בחלל" שעוסק בטיסה אל הירח (שגם אותו כבר הגשמנו). הספר היחיד שעוד לא הגשמנו ממגוון ספריו הוא "מסע אל בטן האדמה" אנחנו עוד רחוקים מכך. 
ויש את הספר שעליו הוא ביסס את "בת המעמקים" והכוונה היא ל-"עשרים אלף מייל מתחת למים" שמבחינתו גם הגשמנו כי יש לנו צוללות שחוקרות את מעמקי הים.
אז על מה הספר ואיך הוא קשור לסיפור של ז'ול וורן, אתם בטח שואלים. אז ככה, הסיפור מתרחש בימינו בדרום קליפורניה באקדמיית הרדינג-פנקרופט, שזה פנימייה תיכונית. הנערים והנערות שלומדים בה מחולקים לפי בתים (קצת מזכיר את הארי פוטר), אבל הנושא של שמות הבתים קשור לים כלומר, בית הדולפין, בית הכריש וכן הלאה. כל בית מתמחה בסוג מסוים של לימודיים הקשורים לים. ובכל שלב, יש מבחנים שמסננים את התלמידים עד שרק המצוינים ביותר נשארים ומסיימים את הלימודים שם.
עד פה זה נשמע לא מיוחד מידי, נכון? אז עכשיו זה מתחיל להיות מעניין הרבה יותר.
אנה דקר תלמידת כיתה ט', היא נצר לשושלת מפוארת של בוגרי האקדמיה. הוריה נהרגו כשהייתה בכיתה ז', ומבני המשפחה שלה נשאר רק אחיה הגדול, שלומד יחד איתה באקדמיה בכיתה י"ב. ביום בו היא נשלחת לעשות עם חברי כיתתה הנותרים את מבחן הגמר שיקבע האם היא עולה שלב או מנופה מבית הספר ומביישת את שם משפחתה, הייתה התקפה נגד האקדמיה. (פרט שולי, בית הספר ממוקם על קצה צוק מעל הים). ובזמן שאנה עם חבריה לכיתה היו בהסעה לנמל בו היו אמורים לצאת למבחן של 3 ימים על ספינה, אנה ראתה כיצד טילי טורפדו ימיים פוגעים בצוק עליו ממוקמת האקדמיה וכול הצוק, כולל בית הספר על מוריו ותלמידיו כולל אחיה הגדול, התמוטט וצנח לים. אנה, הייתה מנהיגת הבית שלה ויחד עם המורים שנסעו איתם למבחן, נכנסים למצב הגנה. המורים שולחים את הילדים אל הספינה במטרה להגן עליהם מהתקפה נוספת. במהלך השייט שלהם ליעד לא ידוע, אויבים מנסים לקחת אותם בשבי, והם נתקלים בעוד המון סכנות שונות ומשונות. 
מדוע האקדמיה הותקפה? מה קרה לכל התלמידים בבית הספר? למה רודפים אחריהם כל מיני אנשים ומי עומד מאחורי ההתקפה? ואיך כל הסיפור קשור ל- "עשרים אלף מייל מתחת לים" של ז'ול וורן?
את כל זה ועוד תוכלו למצוא בין דפי הספר.
מקווה שתהנו כמוני מהספר.
נתראה בפעם הבאה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

  סקאנדר וגנב חד-הקרן מאת: א"פ סטידמן הוצאת כנרת זמורה ביתן שלום חברים! נכון שלפעמים אנחנו נתקלים בספר שפשוט אנחנו יודעים שהוא הולך להי...