יום שני, 20 בפברואר 2023


 חוג התריסר - אודם
מאת קריסטין גייר
הוצאת ספר לכל


אני לא יודעת מה אתכם, אבל אני אוהבת ספרים / סרטים / סדרות טלוויזיה העוסקות במסעות בזמן. ובאמת יש כל כך הרבה סוגים שונים של מסעות בזמן. יש את החברה שנוסעים במכונת זמן כמו בסדרת טלוויזיה "דוקטור הו" או "טיימלס" ויש את אלה שזאת יכולת מיוחדת שיש להם כמו בספר "אשתו של הנוסע בזמן". אני אישית חושבת שזה מגניב מאוד וקצת מפחיד. ביחוד אם אתה לא יכול לשלוט בזה. כי אז אתה אף פעם לא יודע מתי זה יקרה וגם לאיזה זמן תגיע. אבל החלק המגניב בכל הסיפור הוא, שיוצא לך לחוות את ההיסטוריה שלנו מיד ראשונה מבלי לקורא עליה בספרים, או לחילופין, להיות ראשונים באירוע עתידי שאולי יקרה, תלוי איך הנסיבות יקרו, כי ככה זה עם מסע בזמן, לפעמים אנחנו יכולים להשפיע על דברים ולשנות אותם רק מעצם הנוכחות שלנו שם והבחירות שלנו. וכשחושבים על זה, כל יום אנחנו עושים בחירות כאלה ואחרות שקובעות את ההיסטוריה ואת העתיד שלנו. ואם נשנה חלק מהבחירות שלנון, זה יכול להוביל אותנו לדרך אחרת לגמרי. השאלה הנצחית לדעתי היא האם אנחנו שולטים בגורל שלנו או שהכל מוכתב מלמעלה.... סתם שלאה למחשבה.

בכל מקרה, אם אני הייתי יכולה לנסוע בזמן, הייתי מעדיפה לעשות את זה במכונת זמן, כי בצורה זו, אני יכולה לשלוט לאן אני נוסעת ומתי אני רוצה שזה יקרה, ככה שאפשר להתכונן לזה. ובצורה כזו אפשר לנסוע עם חברים או סתם אנשים שאספנו בדרך (כמו ב"דוקטור הו")

בכל מקרה, נחזור לעניין שלשמו התכנסנו כאן. וזה הספר "אודם". הגיבורה של הסיפור היא נערה בת שש-עשרה ושמה גוון. מדובר בנערה רגילה למדי החייה בלונדון עם משפחתה המוזרה. למה מוזרה, אתם שואלים, ובכן, מדובר במשפחה שבה עובר מדור לדור גן מיוחד - גן המסע בזמן! אבל הוא יכול להופיע רק אצל הנשים במשפחה. למזלה הרב, היא לא קיבלה אותו. לפחות זה מה שהיא חושבת, אבל, ביום הולדתה ה-16, פתאום היא החלה לדלג ללא שליטה בעבר וכך היא מגלה, שהגן לא דילג עליה! הוריה ידעו על זה מאז שהיא היתה קטנה אבל הם החליטו לא לגלות לה את זה והסתירו את המידע החשוב הזה מכולם כדי שהיא תזכה לילדות רגילה ככל הניתן עם חברות, בית ספר, חוגים ויציאות עם החברה'. ברגע שהגן נכנס לפעולה, גוון נאלצת לעבור אימונים מפרכים עם גידאון, שמתאמן לקראת זה כבר מאז שהיה ילד צעיר. 

בין קפיצת זמן אחת לשנייה, מגלה גוון שכל מה שהיא ידעה על המשפחה שלה והסיבה שהיא קיבלה בירושה את הגן של המסע בזמן, היא לא מה שהיא חשבה. ושיש גורמים אפלים נסתרים המושכים בחוטים ומכוונים את הסיבה לקיומה של המשפחה הזו. 

מה תחליט גוון לעשות בעקבות הגילויים הללו? מי הגורמים המסתוריים שמשפיעים על ההיסטוריה? לאן המסעות בזמן ייקחו אותה? ואיך היא תסתדר עם כל השינויים הללו? כל זאת ועוד תוכלו למצוא בספר.

מדובר בסדרה בת שלושה ספרים והם: אודם, ספיר וברקת.

אני אישית מאוד נהניתי ממנה, היא כתובה בצורה קולחת, מעניינת ומלא הרפתקאות. היו כמה חלקים צפויים וכמה שהפתיעו אותי. מעניין מה אתם תחשבו על זה.

הסדרה מתאימה לנוער.

נתראה בפעם הבא!

שמרית

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

  סקאנדר וגנב חד-הקרן מאת: א"פ סטידמן הוצאת כנרת זמורה ביתן שלום חברים! נכון שלפעמים אנחנו נתקלים בספר שפשוט אנחנו יודעים שהוא הולך להי...