יום ראשון, 12 בפברואר 2023

אוריאן - סדרת חפצי הכוח 1 מאת מגי פיורי

 


אוריאן - סדרת חפצי הכוח ספר ראשון
מאת מגי פיורי
הוצאת אופוס


אני יודעת שמדובר בספר ישן נושן, אבל חשבתי שכדאי להציג אותו בפני הדור החדש כי הוא סיפור נפלא. נכון, עיצוב הכריכה מיושן ולא מגררה, אבל מדובר בפנינה נחבאת אל הכלים.

אני קראתי את הספר הזה כשהוא יצא לפני כ-20 שנה בערך (כן, אני כזאת זקנה, אבל עדיין מגניבה😉), ומה שאני זוכרת מהחוויה שלי לגביו זה - "וואו, איזה מגניב!!!". אני מאמינה שאם עד היום, לאחר כל כך הרבה שנים וספרים, אני עדיין נזכרת בו בחיבה גדולה ועם רושם כזה טוב, אז הוא כנראה טוב מספיק כדי שגם אתם תנסו אותו.

לפעמים, למרות שספרים לא נראים מזמינים במיוחדים, הם מחביאים בין הדפים עלילות מותחות במיוחד. ולכן אני אומרת תמיד, "אל תשפוט ספר על פי כריכתו" למרות שלאחרונה היו פה כמה סקירות על כריכות מגניבות במיוחד. אני עדיין חושבת שיש בספרים הישנים, תחכום שבחלק מספרות הפנטזיה של היום מתפספס. כנראה כי אנחנו חיים בעולם מהיר מאוד.

ובכן, נחזור לסיבה שלשמה התכנסנו כאן, הספר עצמו!

הסיפור עוסק באוריאן, בתם של שני רבי מג שערקו. (למי שלא יודע, רב מג זה קוסם מאוד חזק). שמנסה למרות המוניטין הרע שיצא לשם משפחתה בגלל מעשיה של הוריה, להיות חלק מהחברה המקובלת והרגילה. אז אוריאן מחליטה ללכת ללמוד קוסמות באקדמיה הגבוהה ללימודי קסם בעיר נקסוס. וכמובן הכל מתחיל רגיל  אך מהר מאוד העסק מתחיל להסתבך כאשר היא נקלעת לעימות מול מאית'אן, הרב מג של האקדמיה. היא נאלצת לברוח מהאקדמיה יחד עם המשרתת שלה אנור אל ממלכות הדרום הלא ידועות. אבל, במהלך העימות והמנוסה, מתגלה חפץ הכוח הראשון שנעלם לפני עידן ועידנים. מדובר בחפץ כוח היכול לשנות את גורלו של העולם כולו. וכמובן, טיב המעשים שיעשו איתו תלוי בזהות האדם שיחזיק בו.

מה הם חפצי הכוח המסתוריים הללו? איך הם קשורים לאוריאן? למה רק עכשיו הם חוזרים להתגלות? באילו סכנות תתקל אוריאן במסעה אל הלא נודע? כל זאת ועוד תוכלו לגלות בין דפי הספר.

מדובר בסדרה בת ארבעה ספרים וחשוב מאוד לקרוא אותם לפי הסדר.

שמות ספרי הסדרה לפי הסדר הם:

1. אוריאן

2. נבל הרוחות

3. חרב הלהבה

4. דיאמארה

מאחר ומדובר בסדרה ישנה נושנה, יתכן ויהיה קושי לאתר את הספרים בספריות הקרובות לביתכם. אבל לפי אתר אופוס, הספרים נמצאים שם עדיין למכירה. אני מציעה שתבדקו קודם בספריות, ורק אם אתם לא מצליחים למצוא, תפנו להוצאה.

הספרים מיועדים לכל מי שאוהב פנטזיה מלאה (הכוונה לסיפור המתרחש בעולם דמיוני ללא קשר לעולמנו ולזמננו). כלומר מנוער ומעלה.

מקווה שתיהנו מהם כמוני,

שמרית


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

  סקאנדר וגנב חד-הקרן מאת: א"פ סטידמן הוצאת כנרת זמורה ביתן שלום חברים! נכון שלפעמים אנחנו נתקלים בספר שפשוט אנחנו יודעים שהוא הולך להי...