יום ראשון, 12 בפברואר 2023

אמארי ואחוות הלילה מאת ב"ב אלסטון

 


אמארי ואחוות הלילה
מאת ב"ב אלסטון
הוצאת כתר

לפעמים קורה שאנחנו נתקלים בספר שהוא פנינה קטנה. ואש משהו קסום קורה כשקוראים אותו, אתם נשאבים לתוך הסיפור והופכים להיות חלק ממנו. וזה מה שקרה לי עם הספר הזה.

נתקלתי בו בשיטוטי הרגילים באתר עברית, ומיד הכריכה קרצה לי, העיצוב נראה מגררה ומסקרן, אז התחלתי לקרוא את התקציר. מיד חשבתי, אוקי, זה נראה משהו שהקוראים שלי בספרייה יעופו על זה. אז מיד הכנסתי אותו לרשימת ההזמנות שלי. וכשהוא הגיע, לא יכולתי לחכות והתיישבתי לקרוא אותו. לא עזבתי אותו עד שהסתיים. וזה סימן שיש בידכם ספר משובח!

אז ככה, הספר עוסק בילדה בשם אמארי פיטרס המחליטה לצאת למסע חיפושים על מנת לגלות מה קרה לאחיה הגדול והאהוב קווינטון. אמארי באה ממשפחה חד הורית, היא מגודלת על ידי אמה ועד שאחיה נעלם, אמארי הייתה תלמידה מצטיינת ולמדה בבית ספר מצויין עם מלגה מלאה. אבל, מאז נעלם אחיה בצורה מסתורית ביותר, אמארי החלה להיקלע לצרות בבית הספר כי היא מאמינה שמשהו לא טוב קרה לאחיה.

וכך לאחר התקרית האחרונה בבית הספר, שהובילה להשעיה שלה לפני סילוק, אמארי מקבלת באופן מפתיע מסר קסום מאחיה הנעדר. המסר הקסום מוביל אותה למסע עתיר סכנות במטרה למצוא את אחיה ולגלות מה קרה לו. החיפושים מובילים אותה לבית ספר לחקירות על טבעיות, וכך מגלה אמארי שאחיה האהוב עבד בעבודה מסוכנת ביותר, על מנת לשמור על שלום עולמי בין עולם בני האדם לעולם העל טבעי המאכלס בתוכו יצורים מהאגדות כמו אנשי זאב, ערפדים ועוד.

על מנת לבצע את החקירות שלה, אמארי צריכה להתקבל לבית הספר הזה. הקבלה לבית הספר היתה מלאת סכנות וגם השהיה בבית הספר לא פשוטה. האם אמארי תצליח לעבור את מבחני הקבלה? מה היא תגלה בדרך? אילו סכנות עומדות בפניה? והאם היא תמצא חברים חדשים כי כרגיל היא יוצאת הדופן? כל זאת ועוד מחכה לכם בין דפי הספר. 

כמו שכבר הבנתם, אני מאוד נהניתי ממנו, הוא כתוב בצורה מותחת ומעניינית. יש בו הכל מהכל, גם ערפדים ואנשי זאב לאוהבי העל טבעי וגם קוסמים ויצורים אגדתיים כמו ייטי, ודרקונים, לחובבי הפנטזיה והמיתוסים. יש בו מתח, דרמה, סיפור משפחתי ותעלומות רבות. בקיצור לגמרי שווה קריאה!

אזהרת ספויילר, זהו ספר ראשון בסדרה חדשה, ורק הראשון תורגם בינתיים, אני לא יודעת מה אתכם, אבל אני מחכה בקוצר רוח לשמוע על המשך הרפתקאותיה של אמארי. מקווה שתהינו מהספר כמוני.

הספר מתאים לילדים ונוער ולכל מי שהוא ילד בנשמתו....

נתראה בפעם הבאה,

שמרית



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

  סקאנדר וגנב חד-הקרן מאת: א"פ סטידמן הוצאת כנרת זמורה ביתן שלום חברים! נכון שלפעמים אנחנו נתקלים בספר שפשוט אנחנו יודעים שהוא הולך להי...